play_arrow

keyboard_arrow_right

Listeners:

Top listeners:

skip_previous play_arrow skip_next
00:00 00:00
playlist_play chevron_left
volume_up
chevron_left
  • cover play_arrow

    LIVE CLUB FM SHQIPËRI

  • cover play_arrow

    LIVE CLUB FM KOSOVË KOSOVË

  • cover play_arrow

    LIVE RADIO SHQIP DËGJO SHQIP

LifeStyle

Pse timoni i makinës është në të majtë?

today17/03/2023

Background
share close

 

Asgjë në botë nuk ka rregulla fikse, si timoni i makinës, pozicioni i të cilit ndryshon nga shteti në shtet, gjë që varet nga koha kur makinat nuk ishin shpikur ende.

Rreth 35 për qind e popullsisë së botës drejton makina me timonin në të djathtë dhe këto vende janë kryesisht ish-koloni britanike. Kjo gjë befason pjesën tjetër të botës, por për një arsye të mirë.

Para së gjithash, le të kuptojmë pse timoni është në anën e majtë.

Gjatë feudalizmit anglez, ku ekzistonin kalorës apo luftëtarë me shpata, shpatarët me dorën e djathtë preferonin të qëndronin në “anën e majtë të rrugës” sepse;

– Kështu ata mund të përdornin lehtësisht dorën e djathtë për të përdorur shpatat kundër një kundërshtari që po afrohej;

– Parzmoret në anën e majtë të luftëtarëve nuk u përplasën me njëra-tjetrën.

– Ishte shumë më e lehtë të hipje në anën e majtë të kalit dhe të zbresësh nga ana e djathtë.

Napoleoni ishte i pari që filloi të imponojë drejtimin e majtë kur pushtoi vendet evropiane si Gjermania, Zvicra, Polonia e të tjera.

Sigurisht, vendet rivale si Britania e Madhe e kanë refuzuar me kokëfortësi këtë dhe kanë vazhduar traditën e tyre të timonit në të djathtë.

Në fakt, Anglia e zbatoi këtë rregull në të gjitha kolonitë e saj, kështu që shumica e kolonive indiane dhe afrikane ende drejtojnë me timonin në të djathtë sot.

Shtetet e Bashkuara, nga ana tjetër, donin t’i shpëtonin rrënjëve të saj britanike dhe në vend të kësaj shkuan në drejtimin e majtë.

Gjithashtu, dhjetë vjet pasi SHBA kolonizoi Filipinet, Henry Ford fillimisht prodhoi automjete Model T dhe vendosi timonin në anën e majtë të makinës. Pas këtyre zhvillimeve, shumë vende si SHBA-ja dhe Filipinet vazhduan të praktikonin timonin e majtë.

Gjë që më pas u shtri edhe në vendet e tjera të botës, përfshirë edhe Europën, ku makinat e prodhuara edhe sot e kësaj dite janë me timonin në krah të majtë.

Asgjë në botë nuk ka rregulla fikse, si timoni i makinës, pozicioni i të cilit ndryshon nga shteti në shtet, gjë që varet nga koha kur makinat nuk ishin shpikur ende.

Rreth 35 për qind e popullsisë së botës drejton makina me timonin në të djathtë dhe këto vende janë kryesisht ish-koloni britanike. Kjo gjë befason pjesën tjetër të botës, por për një arsye të mirë.

Para së gjithash, le të kuptojmë pse timoni është në anën e majtë.

Gjatë feudalizmit anglez, ku ekzistonin kalorës apo luftëtarë me shpata, shpatarët me dorën e djathtë preferonin të qëndronin në “anën e majtë të rrugës” sepse;

– Kështu ata mund të përdornin lehtësisht dorën e djathtë për të përdorur shpatat kundër një kundërshtari që po afrohej;

– Parzmoret në anën e majtë të luftëtarëve nuk u përplasën me njëra-tjetrën.

– Ishte shumë më e lehtë të hipje në anën e majtë të kalit dhe të zbresësh nga ana e djathtë.

Napoleoni ishte i pari që filloi të imponojë drejtimin e majtë kur pushtoi vendet evropiane si Gjermania, Zvicra, Polonia e të tjera.

Sigurisht, vendet rivale si Britania e Madhe e kanë refuzuar me kokëfortësi këtë dhe kanë vazhduar traditën e tyre të timonit në të djathtë.

Në fakt, Anglia e zbatoi këtë rregull në të gjitha kolonitë e saj, kështu që shumica e kolonive indiane dhe afrikane ende drejtojnë me timonin në të djathtë sot.

Shtetet e Bashkuara, nga ana tjetër, donin t’i shpëtonin rrënjëve të saj britanike dhe në vend të kësaj shkuan në drejtimin e majtë.

Gjithashtu, dhjetë vjet pasi SHBA kolonizoi Filipinet, Henry Ford fillimisht prodhoi automjete Model T dhe vendosi timonin në anën e majtë të makinës. Pas këtyre zhvillimeve, shumë vende si SHBA-ja dhe Filipinet vazhduan të praktikonin timonin e majtë.

Gjë që më pas u shtri edhe në vendet e tjera të botës, përfshirë edhe Europën, ku makinat e prodhuara edhe sot e kësaj dite janë me timonin në krah të majtë.

Written by: Sasha Ndreka

Post comments (0)

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *